-
przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, oraz weryfikacja deklaracji pod względem formalno-prawnym i rachunkowym,
-
prowadzenie postępowania dotyczącego wzywania właścicieli nieruchomości do dokonywania korekt w błędnie wypełnionych deklaracjach,
-
naliczanie opłaty i wydawanie decyzji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku, gdy nie została złożona deklaracja przez właściciela nieruchomości,
-
przygotowanie dokumentów do organów nadzorczych w zakresie naliczania opłat za gospodarowanie odpadami,
-
przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianym prawem sprawozdań i informacji dot. gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym również przygotowanie sprawozdania do Marszałka Województwa z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, osiągniętych przez gminę poziomach odzysku i recyklingu odpadów,
-
bieżące opracowanie informacji do zamieszczania na stronach internetowych gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi (informacje dotyczące prawa miejscowego w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, regulaminy, harmonogramy wywozu), oraz przygotowywanie kompletnych, poprawnych i zgodnych ze stanem faktycznym danych do Biuletynu Informacji Publicznej, zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej oraz stała ich aktualizacja,
-
publikacja sprawozdań z funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami w gminie na stronie BIP Gminy Będzino,
-
obsługa systemu informatycznego obsługującego system gospodarki odpadami,
-
stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,
-
prowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej wśród mieszkańców gminy, w tym współudział w akcjach-corocznych jak np. sprzątanie świata,
-
udzielanie mieszkańcom informacji w sprawach związanych z organizacją i funkcjonowaniem systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
-
przyjmowanie interwencji, skarg i zgłoszeń od mieszkańców związanych z nieprawidłowym świadczeniem usługi odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości przez firmę wybraną w przetargu oraz prowadzenie rejestru interwencji w sprawach zgłoszonych przez mieszkańców, oraz przygotowywanie odpowiedzi na skargi i zgłoszenia,
-
prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie gospodarki odpadami, oraz ich kontrola,
-
przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań przedkładanych przez podmioty odbierające odpady, posiadające wpis do rejestru działalności regulowanej,
-
przygotowanie danych do przetargu na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, współudział przy przeprowadzeniu przetargu,
-
prowadzenie bieżącej kontroli realizacji umowy na odbieranie odpadów, kontrola jakości i zgodności z umową świadczonych usług, kontrola harmonogramów i innych wymagań określonych w zawartej umowie, nadzorowanie rozliczeń z firmą wywożącą odpady /w tym weryfikacja poprawności opisu faktur pod względem formalno-rachunkowymi, naliczanie kar za niewłaściwą realizację umowy,
-
dokonywanie wizji lokalnych nieruchomości w celu skontrolowania sposobu zbiórki odpadów oraz weryfikacja zgłoszeń nieprawidłowości dokonywanych przez firmę wywozową i przez mieszkańców,
-
prowadzenie kontroli nieruchomości nieobjętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,